2016 nieuwjaarsbijeenkomst alv

Donderdag 7 januari vond de Algemene Ledenvergadering plaats, voorafgaand aan de Nieuwjaarsreceptie. In Café de Salamander verzamelden zo'n 100 ondernemers en waren getuigen van de bestuurswissel om vervolgens te genieten van een heerlijk buffet en borrel. Ook een aantal leden van Dongen Promotion waren aanwezig alsook enkele bestuursleden van het GRIC.

Hieronder de speech van de voorzitter:

Namens het bestuur van de VOCD heet ik u allen van harte welkom op onze nieuwjaarsreceptie en heffen wij het glas op 2016. Ook heet ik de leden van het bestuur van het GRIC van harte welkom. Fijn dat jullie er zijn. Wij spreken de wens uit dat het weer een succesvol jaar wordt waarbij de inzet van de leden van groot belang is. Gezien de overweldigende opkomst van vandaag denk ik dat we hierin zeer positief gestemd kunnen zijn.

Wij hebben met de vereniging het afgelopen kalenderjaar veel uitzonderlijk mooie momenten gekend. Om te beginnen denk ik dat het belangrijk is om elkaar een schouderklop te geven. 2015 was een jaar waarin wij de crisis achter ons hebben kunnen laten en ondernemers de vruchten konden plukken door creatief om te gaan met de veranderingen die de crisis teweeg heeft gebracht. Grootste voordeel is dat we zijn gaan inzien dat verbinding kansen brengt. Het brengt het beste in mensen naar boven.

Deze verenigingskracht die ik binnen de VOCD heb gezien kan het beste geïllustreerd worden door een terugblik op de activiteiten van vorig jaar. In februari namen Marco en Ine van Strien als eerste de uitdaging de eerste ontbijt bijeenkomst nieuwe stijl aan. In maart werden we door Riph, Irene en Sylvie van den Assum uitgenodigd op het Heuvelpark waarin de verbinding van ondernemers op een terrein werd geïllustreerd met het thema “Samenwerken doe je Zo”.

In april waren we te gast bij Heleen van Dueren- den Hollander bij Notariskantoor Dongen met het thema Nee durven zeggen. Een resumé van jaren met ups and downs die mede door de flexibiliteit van loyale medewerkers weer een succesvol jaar tegemoet zien. Door de Gemeente werden we uitgenodigd op de Mileustraat, met het GRIC bezochten we Aeroparc waar wederom bedrijven met elkaar in verbinding staan. In mei nodigde ik jullie uit om bij de lancering van de MeenzUni aanwezig te zijn om letterlijk en figuurlijk een brandje te blussen. Ook bij Systemflex zijn we door Sydney en Sylvia gastvrij ontvangen en hebben we kunnen ervaren wat een familiebedrijf in het Dongense op innovatieve wijze kan bereiken.

De zomerborrel samen met Dongen Promotion was wederom een samenkomst van beide verenigingen waarbij ook meteen het idee ontstond om deze nieuwjaarsreceptie samen te organiseren. Na de vergadering heten wij hen ook van harte welkom.

De jaarexcursie is mede door de inzet van Lisette Veenstra van GOOS! Evenementen Organisatie een geliefd evenement waarbij we na een bezoek aan Dordrecht per boot in Dongen terug arriveerde.

Bij Ipcon vertelde Corne en Wilbert over het ontstaan van hun bedrijf thuis aan de keukentafel. Ipcon gevestigt bij Businesspoint waar de verbinding tussen ondernemers wederom duidelijk tastbaar was.

Bij HLB van Daal en Partners waren we te gast bij het accountantskantoor waarbij Pascal samen met Jeroen van Gils van van Gils Bouwadvies ons via een presentatie lieten zien hoe ver je kunt komen met lef en toekomstvisie.

Een lange opsomming van inspiratiesessies waarbij ik alle gastheren en gastvrouwen wil bedanken. Door de verhalen die wij met elkaar delen ontstaan oprechte samenwerkingsinitiatieven die waardevol en essentieel zijn voor de continuering van de VOCD. Ook de jeugd willen we hierin actief gaan betrekken. Op onze website kunnen we de activiteiten terug zien en ook op de hoogte blijven van de nieuwe ontwikkelingen waaronder de vorderingen van het Stageburo. Op de achtergrond zijn Richard van Tilborg en onze ambassadeur Felix Jansen druk bezig met de lancering. Daarnaast wordt er ook hard gewerkt aan een nieuwe website. Waarbij we met dit bruggetje weer gearriveerd zijn in de vooruitblik op 2016.

Voordat we verder gaan met de ALV waarin we afscheid nemen van twee zeer gewaardeerde bestuursleden Rene van Loon, onze inspirator en Michel van den Broek, onze penningmeester die heeft gewaakt over de financiën. Ook stellen we de nieuwe bestuursleden graag aan uw voor Wilma de Wijs - van Loon, Jeroen Swinkels en Jeroen van Gils.

We bouwen verder aan de VOCD en zien u graag terug op een van de bijeenkomsten.

Activiteiten Agenda