×

In december kijken we vaak terug op wat het afgelopen jaar gebracht heeft, maar zodra op de kalender de maand januari tevoorschijn komt, kijken we voornamelijk vooruit en gaan we plannen maken voor de komende maanden en jaren. Dat geldt dit jaar ook zeker voor Ingrid van Loon, die met haar bedrijf ‘Design to publish’ een frisse start maakt. Met deze nieuwe naam, gecombineerd met een compleet nieuwe huisstijl en een daarbij behorende spetterende website, zijn Ingrid en haar medewerkers Artiënne en Merel helemaal klaar voor 2017.

Ingrid legt uit: “Tot 2 januari was mijn bedrijf bekend onder de naam DTP op maat. Die naam dekt eigenlijk de lading niet meer want wij kunnen veel meer dan alleen dtp-werk (red: DTP staat voor Desk Top Publishing, technisch verwerken van grafische bestanden). Onze expertise en werkzaamheden zijn de afgelopen jaren enorm uitgebreid. Naast het dtp-werk en grafische vormgeving houden we ons ook bezig met het ontwerpen en bouwen van complete websites, reclamecampagnes, offline- en online communicatie zoals digitale nieuwsbrieven, noem maar op. Je kunt eigenlijk wel zeggen dat we alles ontwerpen om een onderneming zichzelf of zijn product zichtbaar te maken voor zijn doelgroep.“

“De hele uitstraling van een bedrijf ‘naar buiten’ is bij ons in prima handen.” vervolgt Ingrid. ”Gezien de uitbreiding in ons dienstenaanbod de afgelopen jaren werd het ook tijd om iets aan onze eigen ‘look and feel’ te doen, als goed voorbeeld (knipoogt Ingrid). Met onze nieuwe naam ‘Design to publish’ hebben we een uitstraling die meegroeit met de diensten die wij op dit moment aanbieden.“ aldus Ingrid, die al zo’n 25 jaar actief is in haar vakgebied. Sinds 2010 doet ze dat als zelfstandig ondernemer.

“Toen startte ik mijn eigen grafisch ontwerpbureau. In eerste instantie met een kantoor aan huis maar sinds drie jaar in een prachtig karakteristiek pand aan de Hoge Ham 80, waar ik nu in een enthousiast team elke dag werk." Vanaf 2 januari met een nieuwe uitstraling, die wordt gecombineerd met de kwaliteit waar de klant al jaren op bouwt en vertrouwt. “Dat is zeker zo belangrijk” zegt Ingrid “we zitten nog steeds met hetzelfde enthousiaste en creatieve team die met veel plezier zitten te werken. We werken vraag gestuurd, we denken met de klant mee en wij vinden het belangrijk dat de klant zich bij ons comfortabel voelt. Daarmee creëren we een persoonlijke aanpak om samen met de klant zijn doel te bereiken.”

Het klantenbestand van Design to publish is zeer gevarieerd en vormt een combinatie van het plaatselijke- en regionale bedrijfsleven, lokale overheden en nationale- en internationale bedrijven. “Eén van onze eerste klanten is Jumbo Golf met megastores door heel Nederland, daarvoor ontwerpen we nog steeds de algehele uitstraling. Steeds meer ondernemers vinden de weg naar ons en we staan altijd klaar met advies, creativiteit en expertise. Het verschil tussen Design to publish en een landelijk reclamebureau is dat wij veel van de diensten van een groot bureau aanbieden maar door onze efficiënte opzet kunnen we overheadkosten in de hand houden.“ Als de klant ons eenmaal gevonden heeft en zijn wensen zijn omgezet in diensten en producten dan komt onze nazorg, we merken dat juist dat door onze klanten gewaardeerd wordt en maakt dat we onze diensten bij de klant kunnen uitbreiden. Je doe bereikt hebben is goed, maar je moet ze wel blijven bereiken.” besluit Ingrid.

Bekijk ook: www.designtopublish.nl voor een overzicht van de mogelijkheden en het portfolio of neem gerust contact met ze op via 0162 37 19 18 of .

‘Design to publish’, nieuw en toch vertrouwd
‘Design to publish’, nieuw en toch vertrouwd